امروز جمعه  ۵ تير ۱۴۰۵

۱۴۰۵/۰۳/۲۸- ۱۹:۲۲ - مشاهده: ۵۵

حضور و سخنرانی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان در دهمین اجلاس وزرای آموزش کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان در دهمین اجلاس وزرای آموزش کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای شرکت و سخنرانی نمودند.

دکتر حسین سیمایی صراف، وزیرمحترم علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران، روز سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۵در دهمین اجلاس وزرای آموزش کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که در جمهوری بلاروس برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداختند.
ایشان در این نشست ضمن قدردانی از دولت بلاروس و دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای، بر اهمیت گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان کشورهای عضو تأکید کرد.وی با اشاره به حملات صورت‌گرفته علیه دانشگاه‌ها و دانشمندان ایرانی، خواستار موضع‌گیری مسئولانه‌تر جامعه علمی و سازمان‌های بین‌المللی در دفاع از امنیت مراکز علمی و پژوهشی شد و تأکید کرد که دانشگاه‌ها باید کانون گفت‌وگو، دانش و امید باشند، نه قربانی درگیری‌ها و خشونت‌ها.
وزیر علوم جمهوری اسلامی ایران در پایان پیشنهاد کرد سازمان همکاری شانگهای با توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی، به الگویی موفق از همگرایی مبتنی بر دانش، نوآوری و حل مسائل مشترک منطقه‌ای و جهانی تبدیل شود.

تصاویر

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما