امروز جمعه  ۵ تير ۱۴۰۵

۱۴۰۵/۰۳/۲۹- ۱۲:۴۷ - مشاهده: ۶۲

حضور و سخنرانی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان و رئیس محترم دانشگاه شهید بهشتی در اجلاس روسای دانشگاههای کشورهای عضو سازمان شانگهای

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان و رئیس محترم دانشگاه شهید بهشتی در اجلاس روسای دانشگاههای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای سخنرانی نمودند.

دکتر حسین سیمایی صراف، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران، و دکتر سید محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، روز سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۵ در اجلاس وزرا و رؤسای دانشگاه‌های کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که در مینسک برگزار شد، حضور یافته و به ایراد سخنرانی پرداختند.
در بخش نخست این اجلاس، رؤسای هیئت‌های نمایندگی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در حوزه آموزش عالی، علم و فناوری مطرح کردند. در این بخش، دکتر سیمایی صراف به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران، ضمن تشریح مواضع کشورمان، بر اهمیت توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان کشورهای عضو تأکید کردند.
در بخش دوم اجلاس، رؤسای دانشگاه‌های ملی کشورهای عضو به معرفی ظرفیت‌ها و برنامه‌های همکاری دانشگاه‌های متبوع خود پرداختند. دکتر سید محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، در سخنرانی خود ضمن معرفی توانمندی‌های علمی، آموزشی و پژوهشی این دانشگاه، جایگاه آن را در شبکه دانشگاه‌های سازمان همکاری شانگهای تشریح کردند.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی همچنین با اشاره به حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی و دانشمندان ایرانی، خواستار محکومیت این اقدامات از سوی جامعه علمی و دانشگاهی جهان شد.

 

تصاویر

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما